【9/3更新】授業料の延納申請(後期授業料徴収猶予申請)について(9/20締切)/Application for Tuition Payment Deferment (AY2021 Second Semester Tuition Payment Deferment) (Deadline: September 20)

公開日 2021年09月03日

令和3年度後期の授業料の納入について,以下に該当する場合は,授業料の延納が許可される場合がありますので,期限内に申請を行ってください。

 

1.経済的理由によって納入期限までに授業料の納入が困難であり,かつ,学業優秀と認められる場合

2.学生又は学資負担者が災害を受け,授業料の納入が困難であると認められる場合

3.その他やむを得ない事情があると認められる場合※

 

※新型コロナウイルス感染症の拡大に伴って,学費を負担する保護者等や学生本人のアルバイト等による収入が減少し,経済的に困窮している方は,「3.その他やむを得ない事情があると認められる場合」により申請が可能です。

 

申請が許可された場合,授業料の納入期間が以下となります。

令和3年12月1日から令和4年2月28日まで

 

【重要】 

後期授業料の免除申請者(修学支援制度及び本学で行う免除制度)の方も納入延納の申請をすることにより,授業料免除の結果が不許可又は一部免除になった場合でも,納入期間が令和4年2月28日まで延長されます。

 

【対象者】
正規の学部生,大学院生(ともに留学生含む)
 

【申請方法】
島根大学Moodleの下記コースから「授業料徴収猶予申請書」をダウンロードし,提出してください。

島根大学Moodle(2021年度版)―コースカテゴリ・授業以外のコース―2021年度後期授業料徴収猶予の申請について
 

※Moodleによる提出が難しい場合は,「授業料徴収猶予申請書」の様式をダウンロードして,以下の担当窓口まで提出してください。
 ただし,感染注意地域への移動があるかたは,郵送にて提出をお願いします。

 

【申請期間】

令和3年9月20日(月)まで(窓口申請は9/17まで) 

 

 

【注意事項】

延納が許可された場合の授業料の納入期間は令和4年2月28日までですが,納入方法により納入期限は以下のとおりとなりますのでご注意下さい。

  口座引落の方:令和4年2月25日(金)(口座引落日)
  請求書払の方:令和4年2月28日(月)

 

【お問い合わせ・申し込み窓口】
松江キャンパス
 〒690-8504 松江市西川津町1060
 島根大学教育・学生支援部

 学生支援課奨学支援グループ
 電話:0852-32-6063
 

出雲キャンパス
 〒693-8501 出雲市塩冶町89-1
 医学部学務課学生支援担当

 電話:0853-20-2084

 

----------

 

Those who meet one of the following conditions may be granted the tuition payment

deferment for the AY2021 second semester. Be sure to apply for the deferment by the

application deadline.

 

1.Students with excellent academic records who find it difficult to pay the tuition by the payment deadline due to financial reasons

2.Students who have suffered from wind, flood, or other disasters and have difficulty paying the tuition

3.Students deemed to be under inevitable circumstances*

 

*Those who face financial difficulties due to the COVID-19 infectious spread are eligible to apply for the deferment under No.3 mentioned above.

 

If you are granted the deferment, your tuition payment is deferred as follows.

From December 1, 2021 to February 28, 2022

 

【IMPORTANT】

Applicants for the AY2021 second semester tuition fee exemption can also extend the payment deadline until February 28, 2022 by applying for this deferment, even if their tuition fee exemption application is not granted or is partially exempted.

 

【Target students】

Degree-seeking students (both undergraduate and graduate)

 

【How to apply】

Please download the "Application for Tuition Payment Deferment" from Shimane University Moodle and submit it on Moodle.

 

●Shimane University Moodle (2021年度版) ―授業以外のコース―2021年度後期授業料徴収猶予の申請について(Application for AY2021 Second Semester Tuition Payment Deferment)

 

※If it is difficult to submit on Moodle, please download the "Application for Tuition Payment Deferment" and submit it to the office in charge below.

 

【Application deadline】

Monday, September 20, 2021 (Application at the office acceptable by September 17)

 

【Precautions】

The payment deadline is set on February 28, 2022, but slightly differ depending on the payment method.

Please note the final payment deadline as follows.

Deduction from bank account: Friday, February 25, 2022

Payment by invoice: Monday, February 28, 2022

 

【Where to apply】

Matsue Campus international students

I.S.S. International Exchange Division

Email: ied-ryugaku(at)office.shimane-u.ac.jp

 

Izumo Campus international students

Student Support Officer, Academic Affairs Division, Faculty of Medicine

Email: msa-gakushien(at)office.shimane-