【重要】授業に関する緊急通知―1月17日から後期授業終了日までの対応について― Urgent Notice on Class from January 17 to the day of last class in second semester

公開日 2022年01月13日

(English follows)                    

 

                                                                                      令和4年1月13日

松江キャンパス
  在学生のみなさん

                                                                        教育・学生支援担当副学長
                             肥 後 功 一

授業に関する緊急通知―1月17日から後期授業終了日までの対応について―

  先日来,新型コロナウイルス感染症の急激な拡大の中,全ての授業をオンラ
インに切替える等,特例的な対応にご協力いただいておりますことに感謝申し
上げます。残念なことに,島根県内の感染状況は依然拡大傾向にあり,なお予
断を許しません。
  こうした状況を受け,本日『1月17日(月)から25日(火)(後期授業終
了日)の授業については,学内での感染拡大を防止するため,原則としてオン
ライン授業又は代替措置を講じて実施する』ことが決定しました。ただし国家
資格の受験関連科目である等,特別な事情により対面授業を許可された授業科
目については,感染防止対策を十分に講じたうえ,対面で行われる場合があり
ます。個々の授業については別途,授業担当教員から学務情報システムやMood
le等で連絡がありますので,その指示に従ってください。
 Wi-Fi環境が著しく悪く,授業の受講に支障のある者については,オン
ライン受講用教室(臨時)を利用することができます(利用場所を教養講義室
棟1号館202教室へ変更しました。下記より事前申請をしてください)。
 以上の対応は,大学構内への学生の立入り(図書館利用等)を禁じるもので
はありませんが,感染拡大防止への対応という趣旨を十分にご理解いただき,
感染防止対策を徹底し,節度ある行動をとるようお願いいたします。
 なお,26日以降の対応(定期試験の実施方法を含む)については,一週間前
を目途に検討・決定しますので、改めての連絡をお待ちください。

                                                   記

     【オンライン授業受講用教室(臨時)利用の事前申請フォーム】

      https://www.leaf2.shimane-u.ac.jp/enquete/no/OnlineRoom3

      利用期間:1月17日~1月25日(平日のみ)
      利用時間:8時30分~18時30分
      利用場所:オンライン授業受講用教室(臨時)
           教養講義室棟1号館202教室

 

<お問い合わせ先>

教育企画課 教育企画グループ

E-mail:epd-kkikaku@office.shimane-u.ac.jp

 

【以下は,英訳】

                            

                              January 13, 2022

Matsue Campus Students


                            Vice President of Education
                                  HIGO Koichi

Urgent Notice on Class (from January 17 to the day of last class in second semester)

  I extend my gratitude for your cooperation with switching all classes to online classes on
special notice due to the rapid surge in COVID-19 infections. Unfortunately, the infection
situation in Shimane Prefecture is still spreading and the situation remains unpredictable.
 In view of this situation, it was decided at the COVID-19 Countermeasures Meeting today
that all the classes from January 17 to 25 (the day of last class in second semester) are
conducted online. However, special subjects related to national qualifications might be
approved to face-to face instruction in compliance with following measures to prevent
infection. Regarding to the individual classes, you will be given further instructions via
Campus Square and Shimane University Moodle. Please be sure to follow the instructions.
 Those who have difficulty taking online classes due to poor internet environment at their
home can use the classroom which is temporarily available for taking online classes. The
available classroom will be changed to Room 202 of General Education Building 1. Please
make an application for the room from the link below.

【Application form for classroom to take online classes】
 https://www.leaf2.shimane-u.ac.jp/enquete/no/OnlineRoom3

Period: From January 17 to 25 (week day only)
Time: 8:30 a.m. to 6:30 p.m.
Available room: Room 202 of General Education Building 1
(Temporarily available for taking online classes)

 The above measures are not intended to prohibit students from entering the university campus
(to use the library, etc.), but please understand the purpose of the measures to prevent the spread
of infection, follow the measures, and behave in moderate manner.
 A decision for classes on and after January 26, including how to conduct regular examinations,
will be discussed and made about a week in advance, so please wait for further notice.

<Inquiry>
Education Planning Group, Education Planning Division
E-mail:epd-kkikaku@office.shimane-u.ac.jp

 

 

お問い合わせ

教育企画課